СЛАВКЕРАМПРОДУКТ. РОБОТА З МАТЕРІАЛОМ Кураторська група: Анна Сороковая, Тарас Ковач Проект «Славкерампродукт. Робота з матеріалом» — це коротке дослідження керамічного виробництва у Слов’янську, як соціального феномену, а також спроба переосмислення фондів та простору краєзнавчого музею міста. Наявність унікальної природної сировини і виробництво кераміки на її основі довгий час визначає одну з ключових сфер діяльності жителів Слов’янська. У кожний історичний період ця діяльність приймала різні форми. Дореволюційне масове комерційне виробництво фаянсу і плитки кінця 19 — початку 20 століття. Величезні потужності ізоляторних заводів у радянський час, зумовлені індустріалізацією регіону і країни. Розквіт виробництва комерційного «ширпотребу» у 90-ті роки, як стратегії виживання, після зупинки роботи державних заводів. Численні сучасні приватні керамічні підприємства. Характер виробництва змінювався залежно від загальної політичної та економічної ситуації. Як кераміка впливала на життя людей, на їх побут та зовнішні зв’язки? Що визначає якість сучасної кераміки, і чим музей може бути корисний місту, де функціонують сотні приватних керамічних виробництв, але, у той же час відчувається нестача якісної художньої освіти? Краєзнавчий музей, Слов’янськ, Україна, 2016
SLAVKERAMPRODUCT. WORKING WITH MATERIAL Curatorial group: Anna Sorokovaya, Taras Kovach The «Slavkeramprodukt. Working with material» project is a short research into Slovyansk ceramic production as a social phenomenon and an attempt to rethink the holdings and space of the city museum. Unique natural raw material and ceramics production based on it determined one of the key areas of Slovyansk residents’ activities for a long time. This activity took different forms in each historical period. Pre-revolutionary mass commercial production of pottery and tiles was developed in late 19th — early 20th century. Industrialization of the region and country led to huge Insulator plant facilities in Soviet times. After state-owned factories stopped their work, commercial production of consumer goods began to flourish in the 90s, as a survival strategy. The nature of production varied depending on the overall political and economic situation. How did ceramics affect people’s lives, their everyday routine and external relations? What determines the quality of contemporary ceramics? How can the museum be useful to the city, where there are hundreds of private ceramic businesses, but which lacks quality art training? Local History Museum, Slovyansk, Ukraine, 2016 |